Explode -
Explode -
Explode -
Explode -
Explode - Ultimate
Explode -
Explode -
Explode -

Prijavljivanje

Max Whey Protein 2,27kg Čoko-lešnik

Šifra proizvoda: 04
4.700,00 rsd
100% Whey protein sa ukusom čoko-lešnika.  Dodatak ishrani namenjen sportistima i rekreativcima .
Proteini poreklom iz surutke predstavljaju odličan izvor esencijalnih aminokiselina, u praksi to znači da služe za oporavak, da  doprinose rastu i održavanju mišićne mase i održavanju normalne gustine kostiju.
 
 
NUTRITIVNA VREDNOST PROTEINA SURUTKE
 
Proteini mleka predstavljaju jednu od najvažnijih komponenti mleka sa nutritivnog aspekta. Proteine kravljeg mleka čine dve velike grupe proteina – kazeini (oko 80%) i proteini surutke (oko 20%). Surutka je sporedni produkt kod proizvodnja sireva. Ova sirova surutka se prerađuje i od nje se dobijaju proteinski bogati koncentrati (WPC) i proteinski izolati (WPI). Koncentrati proteina surutke su bogati proteinima surutke, ali takođe sadrže masti i laktozu, dok izolate karakteriše nizak sadržaj masti i laktoze. Prema nutritivnoj vrednosti proteini surutke imaju visoku vrednost koja je slična vrednosti proteina mleka iz kojeg su i dobijeni, što znači da imaju visok sadržaj esencijalnih i ne-esencijalnih aminokiselina tj. predstavljaju proteine potpune biološke vrednosti. PDCAAS vrednost (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) za proteine mleka i surutke iznosi 1,00 i veća je u odnosu na proteine goveđeg mesa (0,92), proteine soje (0,91) ili proteine pšenice (0,42).
 
Prema određenim podacima proteini surutke mogu imati antimikrobno, antiinflamatorno, imunomodulatorno i antioksidativno dejstvo kao i moguću ulogu u smanjenju rizika nastanka nekih oboljenja. Prema američkom Institute of Medicine’s Food and Nutrition Board-u, preporučeni dnevni unos proteina bi trebalo da bude u intervalu 10-30% računato na ukupne dnevne energetske potrebe, odnosno u proseku 52 g dnevno za decu iznad 14 godina i 56 g za odrasle. Preporuka iz Kanade je računata prema telesnoj masi i kod fizički aktivnih osoba (sportovi izdržljivosti) iznosi 1,2 – 1,4 g/kg telesne mase dnevno. Kod sportova snage potrebe proteina su nešto veće i iznose 1,6 – 1,7 g/kg telesne mase dnevno.    
 

Whey protein, kako se pravi?

Whey protein nije samo gorivo za mišiće, on se koristi kao dodatak ishrani. Protein surutke ili whey se (kako i ime kaže) dobija iz surutke prilikom proizvodnje sira. Surutka se prečišćuje i prerađuje u kompleksnom procesu u praškasti oblik. Koncentrisanje proteina surutke može da se uradi na dva niva čistoće. Koncentrisanje se vrši membranskom filtracijom, što su pore membrane sitnije to se veći udeo materija zadržava.

Kako Whey protein deluje?

Protein surutke je sigurno najpoznatiji suplement kada je u pitanju izgradnja mišića i toga smo svi svesni. Ono što većina ne zna je da pomaže ne samo one koji žele jače bicepse, već i one koji žele manje obime. Postoji par definisanih načina na koji proteini pomažu smanjenje težine.

Proteini pomažu u zadovoljenju apetita

Protein je poznat po tome da smanjuje glad, što rezultuje manjim unosom kalorija tokom dana. Mnoge dijete u praksi ne traju dugo jer dijeta podrazumeva manje hrane radi smanjivanja kalorija. Manje kalorija znači veću glad i potrebu da se jede. Ovo nam teško pada i mnogi zbog ovog odustaju. Pravi izazov je smanjivanje dnevnog unosa kalorija i regulisanje osećaja gladi. Taj osećaj gladi se delimično suzbija ishranom sa manje kalorija ali bogatom proteinima.

Whey pomaže kod dobijanja mišića

Treniranje pomaže u trošenju viška masti iz organizma, a visoko proteinska ishrana unapređuje efekat treninga. Ovakva ishrana pomaže izgradnju mišića pomoću aminokiselina koje sadrži, zato je preotein surutke svrstan u najbolje graditelje mišića.

Kako se Whey protein konzumira?

1 mericu preparata (32g) pomešati sa 250 ml hladne vode ili mleka i popiti. Jednu dozu preparata 30 minuta nakon treninga ili odmah nakon buđenja.

Normalan unos je od 0,8 – 1,2 g proteina po 1 kg telesne mase. To bi bilo oko 80 g dnevno za osobu od 80 kg. Međutim, kod fizički aktivnih osoba i onih koji bi da povećaju mišićnu masu ovaj odnos se povećava.

Korišćena literatura
 
• PDR for nutritional supplements, 2nd edition (2008). Physicians´ Desk Reference Inc, Montvale, NJ.
 
• Pravilnik o zdravstvenoj ispravnosti dijetetskih proizvoda ("Sl. glasnik RS", br. 45/2010, 27/2011, 50/2012, 21/2015 i 75/2015)
 
• Pravilnik o deklarisanju, označavanju i  reklamiranju hrane (“Sl. glasnik RS”, br. 85/2013 i 101/2013)
 
• Pravilnik o prethodno upakovanim proizvodima (“Sl. glasnik RS”, br. 43/2013)
 
• Pravilnik o prehrambenim aditivima ("Sl. glasnik RS", br. 63/2013).